Prekės ženklas ir prekės ženklo kūrimas sudarytas iš daugiasluoksnio proceso, apimančio įvairius komunikacijos aspektus, turinčius įtakos vartotojų emocinėms reakcijoms. Prekės ženklo kūrimo ir rinkodaros ekspertai strategiškai naudoja skirtingus prekės ženklo elementus, kad suformuotų vartotojų suvokimą ir veiksmus, susijusius su konkrečiu prekės ženklu.
Vienas iš pagrindinių komunikacijos veiksnių yra muzika arba garsas, priklausantis garsinio prekės ženklo sričiai. Tyrimai rodo, kad muzika vaidina svarbų vaidmenį formuojant žmonių suvokimą apie prekių ženklus ir įtakojant jų elgesį su jais. Garsinis prekės ženklas leidžia užmegzti aiškų ryšį tarp prekės ženklo ir jo klientų, ugdyti lojalumą ir sužadinti smalsumą. Taip pat, garsinis prekės ženklas bendrame prekės ženklo kontekste padeda sukurti atpažįstamumą taip laimint konkurencinę kovą.
Kas yra prekės ženklas?
Prekės ženklas gali būti apibrėžiamas kaip unikalus apčiuopiamų ir neapčiuopiamų elementų derinys, įskaitant pavadinimą, logotipą, dizainą, simbolį ar bet kokį kitą išskirtinį elementą, kuris išskiria produktą, paslaugą ar įmonę iš konkurentų. Tai atspindi bendrą subjekto tapatybę, reputaciją, vertybes ir pažadą vartotojui, sukeliant konkrečius suvokimus, emocijas ir patirtį vartotojų mintyse. Prekės ženklas veikia kaip galinga priemonė išsiskiriant, atpažįstant ir stiprinant pasitikėjimą, ugdant lojalių klientų bazę ir auginant verslo sėkmę.
Prekės ženklo apibrėžimas suskirstytas į dvi pagrindines sritis: pirmoji yra nustatytos išraiškos, kurias prekės ženklo savininkas sukuria ir pristato pasauliui, o antroji – patikimumo įtvirtinimas, kuris pasiekiamas generuojant suvokimą vartotojų mintyse. Pirmoji sritis susideda iš trijų pagrindinių elementų: kūrybiškumo, aiškumo ir žinomumo, o antroji – prekės ženklo įspūdžio lygis vartotojų mintyse. Kuo stipresnis įspūdis – tuo didesnis ir stipresnis prekės ženklas.
Kokie yra stipraus prekės ženklo įvaizdžio elementai?
Stiprus prekės ženklo įvaizdis apima išskirtinį logotipą ir vizualinį identitetą, aiškius ir nuoseklius pranešimus, patrauklią istpriją, aukštos kokybės produktus ar paslaugas, išskirtinę klientų patirtį, teigiamą reputaciją, prekės ženklo elementų nuoseklumą, išsiskyrimą iš konkurentų, pripažinimą ir pasitikėjimą.
Efektyviai įgyvendinti šie elementai, leidžia prekės ženklui sukurti tvirtą ir vientisą įvaizdį, kuris rezonuoja su tiksline auditorija, stiprina pasitikėjimą ir patikimumą, skatina klientų lojalumą ir išskiria prekės ženklą iš konkurentų.
Kaip muzika gali padėti sukurti tvirtą prekės ženklo įvaizdį?
Muzika gali atlikti lemiamą vaidmenį kuriant tvirtą prekės ženklo įvaizdį keliais būdais:
Emocinis ryšys. Muzika turi galią sukelti emocijas ir sukurti gilų emocinį ryšį su klausytojais. Kruopščiai parinkdamos muziką, atitinkančią prekės ženklo vertybes, asmenybę ir tikslinę auditoriją, įmonės gali sukelti konkrečias emocijas ir sustiprinti savo prekės ženklo tapatybę.
Prekės ženklo atpažinimas. Nuoseklus konkretaus garso ar muzikinės temos naudojimas įvairiuose sąlyčio taškuose, pvz., reklamose, vaizdo įrašuose ir telefono laukimo muzikoje, gali padėti sukurti unikalią garso tapatybę. Tai gali padidinti prekės ženklo atpažįstamumą ir padaryti jį įsimintinesnį vartotojams.
Istorijos pasakojimas. Muzika gali sustiprinti ir įtikinamai perteikti prekės ženklo pasakojimą. Integruodamos muziką, atitinkančią prekės ženklo istoriją ir žinią, įmonės gali sukurti labiau įtraukiančią ir patrauklesnę prekės ženklo patirtį.
Išskirtinumas. Pasirenkant išskirtinę ir unikalią muziką, kuri išskiria prekės ženklą iš konkurentų, gali padėti atskirti prekės ženklą vartotojų mintyse. Tai gali sukurti įsimintiną ir atpažįstamą prekės ženklo identitetą, kuris išsiskiria kompaniją, jos produktus ar paslaugas perpildytoje rinkoje.
Nuoseklumas. Nuoseklus priderintos muzikos naudojimas įvairiuose prekės ženklo sąlyčio taškuose padeda sukurti vientisą ir vieningą prekės ženklo įvaizdį. Tai sustiprina prekės ženklo tapatybę, kuria pasitikėjimą ir skatina lojalumą prekės ženklui, nes vartotojams suteikia nuoseklią ir pažįstamą patirtį.
Strategiškai išnaudodamos muzikos galią, įmonės gali sukurti tvirtą prekės ženklo įvaizdį, užmegzti gilesnius ryšius su savo auditorija ir sukurti unikalią bei įsimintiną prekės ženklo patirtį.
Kokie yra prekių ženklų, kurie efektyviai naudoja muziką, pavyzdžiai?
Tūkstančiai įmonių visame pasaulyje įgyvendina garsinį prekės ženklą ir naudoja muziką savo įvaizdžiui kurti. Kai kurios įmonės netgi žengia toliau, išnaudodamos muzikos galią ir naudodamos ją kaip pagrindinį savo prekės ženklo strategijos elementų. Pavyzdžiui, „Apple“, kuri ilgą laiką buvo siejama su ikoninėmis reklamos kampanijomis, kuriose skamba patrauklios melodijos, kurios įstrigo kiekvieno galvoje. Panašiai „Coca-Cola“ pasitelkė muziką, kad perteiktų laimės, vienybės žinią, pasitelkdama patrauklius skambesius. „Oreo“, „Red Bull“, „American Express“, „Levis“ ar „Danone“ – tai tik keli prekių ženklai, kuriuos reikia paminėti, kai muzika padėjo ne tik sukurti stiprų prekės ženklą, bet ir įtakojo visišką išskirtinumą.
Kaip naudojant muziką galima sukurti emocinį ryšį su vartotojais?
Foninės muzikos psichologija žavi; ji tikrai turi galingą būdą, kaip mūsų kailiu įsiskverbti į mūsų pasąmonės būseną. Teisingai įgyvendinta muzika gali paveikti klientų elgesį, sukurdama emocinius ryšius. Didžiųjų prekių ženklų sėkmingi garsinio prekės ženklo pavyzdžiai parodo, kaip muzika gali pakelti prekės ženklo tapatybę ir emociškai bei įsimintinai įtraukti vartotojus. Įmonės, kurios išmintingai nusprendžia naudoti muziką savo klientų kelyje, praneša, kad klientai rodo didesnį įsitraukimą, pasitenkinimą ir ryšį su savo prekės ženklu. Nenuostabu, kodėl muzikantų, kompozitorių ir garso dizainerių nuolat ieško įmonės visame pasaulyje dėl savo darbų garsinio prekės ženklo kūrimo projektuose.
Kaip naudojant muziką galima atskirti prekės ženklą nuo konkurentų?
Kurdami unikalius, patrauklius ir įsimintinus garsus, prekės ženklai gali sukurti savo tapatybę vartotojų mintyse. Nuo garso efektų ir net dainų – tinkama muzika gali sukelti emocijas ir sukurti stiprius ryšius tarp prekės ženklo ir jo klientų. Muzika gali paveikti mūsų emocijas, nuotaiką, prisiminimus ir net mūsų pirkimo sprendimus. Išnaudodamos psichologinį muzikos poveikį, įmonės gali užmegzti stipresnius ryšius su tikslinėmis auditorijomis ir sukurti įsimintinesnį prekės ženklo įvaizdį.
Kokių klaidų reikia vengti naudojant muziką prekės ženklo kūrime?
Dažniausia klaida – pasirinkti muziką, kuri neatitinka kitų prekės ženklo elementų. Prekės ženklo įvaizdžio kūrimas gali būti sėkmingas tik tada, kai visi elementai sukuria vientisumą, pasakoja tą pačią istoriją ir duoda tą patį pažadą.
Kita dažnai pasitaikanti klaida yra populiarios dainos pasirinkimas neatsižvelgiant į jos žodžius ar asociacijas su kitais prekių ženklais. Norint to išvengti, geriausias būdas yra sukurti pritaikytą arba išvestinę prekės ženklo muziką. Be to, svarbu užtikrinti, kad muzikos tekstai ar žinutė atitiktų prekės ženklo vertybes ir tikslinės auditorijos jausmus.
Apibendrinimas
Sėkmingas verslas parduoda. Geriausias būdas išnaudoti visas muzikos verslui galimybes – suderinti muziką su verslo tikslais, klientų poreikiais ir verslo operacijomis. Teisingai įdiegtos muzikos psichologija turi neabejotiną galią paveikti klientų elgesį ir padidinti bendrą verslo sėkmę. Shakespeare Music yra patikimas partneris kuriant tvirtą prekės ženklo įvaizdį įmonėms. Turėdami patirties personalizuotos foninės muzikos srityje, padedame įmonėms sukurti unikalią garso tapatybę, atitinkančią prekės ženklo vertybes ir atitinkančią tikslinę auditoriją. Iš skirtingų muzikos nuotaikų, tipų ir žanrų kuriame muzikos patirtį, kuri sustiprina klientų įsitraukimą ir emocinį ryšį. Išsamūs licencijavimo sprendimai ir pažangios technologijos užtikrina įstatymų laikymąsi ir sklandų muzikos pristatymą įvairiose verslo situacijose. Bendradarbiaudamos su Shakespeare Music, įmonės gali panaudoti muzikos galią, kad sukurtų išskirtinį prekės ženklo įvaizdį ir skatintų ilgalaikį klientų lojalumą.