Automobiliai, kaip ir krepšinis ar politika, yra ta sritis, apie kurią lietuviai jaučiasi išmanantys tobulai. Geriau už visus ekspertus. Visi žino, kokie „amerikonai“ ėdrūs, kokie „prancūzai“ nepatikimi, kokios pigios „vokiečių“ dalys ar kad „japonai“ skirti tik pensininkams. Šie ir panašūs stereotipai labai gajūs, ir nors atrodo, kad jais netikime bei nekreipiame dėmesio, rinkdamiesi sau naują automobilį nejučia vis tiek taikome tas dogmas apžiūrimiems modeliams.
Dera pasakyti, kad visos šios tezės turi kažkokį realų pagrindą. Juk kažkaip tai turėjo suskambėti kokio visų galų eksperto lūpose ir plačiai išplisti. Amerikietiškų automobilių varikliai išties reikalauja daug kuro. Prancūziški bei itališki automobiliai, nors pigūs ir mėgiami vakarų Europoje, daugumoje testų ir statistikos lentelių patikimumu ženkliai pralaimi daugeliui Toyota modelių, nekalbant apie dar patikimesnė Lexus. Vokiškų automobilių, ypač Golfų, dalių tikrai galima rasti bene kiekviename sąvartyne ar tiesiog nuėjus pas kaimyną. Ir taip, japonai nesistengia kurti galingų automobilių, jų tikslas – ekonomija, o štai veržlumui pademonstruoti užtenka vos kelių specialių modelių.
Kita vertus, reikia įvertinti ir tą faktą, jog daugelis pirmoje pastraipoje paminėtų tezių gimė prieš dešimt ar net dvidešimt metų. Laikai neišvengiamai keičiasi, pasaulis darosi ne toks vienareikšmiškas. Viską reikia tikrinti konkrečiu atveju, vienos tiesos čia toli gražu nėra. Automobilių koncernai jungiasi, patikimoji Toyota kuria bendrus modelius su patikimumo lentelių dugne ilgą laiką besivilkusiais Fiat‘o inžinieriais, Amerikoje nenumaldomai plinta taupieji elektromobiliai, o štai senais Golfais visi stengiasi atsikratyti ir persėsti į kur kas patikimesnį Yarį, kurio ne tik kad dalys jau nėra brangesnės ar labai retesnės, bet ir keisti jas reiks kelis kartus rečiau.
Šių laikų pasaulyje išties reikia stengtis viską permastyti iš naujo, per savo galvą perleisti daug informacijos ir stengtis neturėti jokių išankstinių nusistatymų. Toyota modeliai ne visada bus ekonomiški ar ramūs, kaip ne kiekvienas Citroen‘as suges vos pasibaigus gamintojų suteiktam garantiniam laikotarpiui. Ypač daug įsitikinimų griūna pasigilinus apie skirtingų koncernų susijungimus, bendrus projektus, dalijimąsi varikliais ar dizaineriais. Kiekvienas automobilio modelis tampa vis labiau unikalus, o gal atvirkščiai – kaip tik turi vis daugiau bendrų dalių kaip ir ilgametis jo konkurentas. Patikimieji japoniškieji automobiliai sėkmingai surinkinėjami Kinijoje, o visada keikiama Renault elektronika yra tų pačių gamintojų, kaip ir kituose, gerokai patikimesnį įvaizdį turinčiuose automobilių koncernuose.